Čudežni deček programiranja, ki želi premagati AirBnB

Nekdanji najstniški podjetnik na področju programiranja John Andrew Entwistle skuša s svojim podjetjem za najem luksuznih nepremičnin, katerega delovanje temelji na umetni inteligenci, na novo opredeliti sektor turističnih namestitev.
Oče Johna Andrewa Entwistla je to, da njegov 13-letni sin vodi podjetje za videoigre, vredno več sto tisoč dolarjev, izvedel šele, ko je njegovo pozornost pritegnila nepričakovana elektronska pošta. Entwistle je svojega očeta, odvetnika iz New Yorka, vključil v korespondenco z več odvetniki Microsofta. Ti so trdili, da je najstniški podjetnik poskušal registrirati blagovno znamko, ki jo je že registriral tehnološki gigant, in so mu grozili s tožbo.
“Takrat mi je oče rekel: Hej, sin, kaj točno počneš na spletu?” se Entwistle spominja 14 let pozneje. Po rešitvi problema z blagovno znamko ga je oče vprašal, ali je plačal davke.
Mladi John je priznal, da tega ni storil. “Spomnim se, da sem šel z njim k računovodji v mestu,” pravi Entwistle. “Mislim, da sem za računovodske storitve porabil več, kot sem zaslužil – a vse to so bile odlične lekcije za mladega ustanovitelja.”
Namesto fakultete ustanovil zagonsko podjetje
Potem ko je ustanovil vrsto zmerno uspešnih tehnoloških podjetij (vsa so temeljila na Minecraftu, njegovi takrat najljubši igri), se je Entwistle odločil, da bo resno razmislil o svoji prihodnosti. Pri 18 letih se je odločil, da ne bo šel na fakulteto, in leta 2015 ustanovil Coder, zagonsko podjetje za razvoj dejavnosti v oblaku, ki je zbralo 85 milijonov dolarjev kapitala od družb tveganega kapitala Founders Fund Petra Thiela in kalifornijske Notable Capital.
Coder je olajšal sodelovanje med inženirji in ga naredil bolj produktivnega, saj je njihov delovni proces prenesel z lokalnega računalnika v oblak – s tem je dejansko ustvaril Google Docs za programerje. Podjetje je Entwistlu in njegovim soustanoviteljem prineslo uvrstitev na Forbesov seznam 30 pod 30 za leto 2020.
A le leto dni zatem je Entwistle potegnil nepričakovano potezo. Zapustil je Coder in ustanovil Wander, zagonsko podjetje za kratkoročni najem luksuznih nepremičnin s sedežem v Austinu. Njegov cilj je z uporabo avtomatizacije zagotoviti popolno počitniško izkušnjo. Entwistle je pridobil okoli 100 milijonov dolarjev tveganega kapitala od podjetij, kot sta Redpoint Ventures in QED Investors, štiri leta po ustanovitvi pa naj bi Wander letos ustvaril okoli 70 milijonov dolarjev prodaje.
Od 370 do 3.600 za eno noč
Podobno kot pri vseh podjetjih, ki oddajajo nepremičnine v najem, lahko stranke na spletnem portalu Wander najdejo različne namestitve, od stanovanja za 370 dolarjev na noč s pogledom na gore v Winter Parku v Koloradu do razkošne vile v South Lake Tahoeju v Kaliforniji za 3.600 dolarjev na noč.
Wander izkorišča stabilno povpraševanje potrošnikov po luksuznih potovanjih, vlagatelje pa je navdušil s svojo programsko opremo na podlagi umetne inteligence, ki podjetju omogoča popoln nadzor nad vsemi vidiki oddajanja nepremičnin, od varnosti do zatiranja škodljivcev.
Wander ima svojo trgovino, kjer lahko lastniki in oddajalci nepremičnin kupijo izdelke, kot so pametne ključavnice, da nepremičnina postane združljiva s programsko opremo podjetja (približno 40 odstotkov nepremičnin, ki jih oddajajo prek Wanderja, uporablja to storitev, druge nepremičnine pa imajo običajno opremo drugih ponudnikov, ki je kompatibilna z Wanderjevo storitvijo). To je velika prednost v primerjavi s platformo Airbnb. Wander ponudnikom namestitev zaračunava od 8- do 12-odstotno provizijo – Airbnb jim na primer zaračuna 15,5-odstotka -, njegove bruto marže znašajo med 70 in 80 odstotkov.
Wander to pripisuje dejstvu, da nobena od njihovih nepremičnin ne ostane neizkoriščena ali ne prinaša izgube, sicer njihove marže ne bi bile tako visoke, pravi.

Cvetoča panoga, odporna na carine
Wander je maja lani zaključil serijo B zbiranja sredstev v višini 50 milijonov dolarjev, pri čemer je izkoristil obdobje razcveta luksuznih potovanj. Po podatkih svetovalnega podjetja Boston Consulting Group so se izdatki v tej kategoriji na svetovni ravni povečali s 4,2 milijarde dolarjev v letu 2019 na 5,2 milijarde dolarjev v letu 2024.
Ta sektor je vedno podpirala zanesljiva baza premožnih, ki so pripravljeni porabiti denar za potovanja v prostem času. Vendar Mike Gallinari, analitik za potovanja pri londonski raziskovalni družbi Mintel, pravi, da se zdaj tudi več popotnikov iz srednjega razreda odloča za potovanja višjega cenovnega razreda. “Ugotovili smo, da si želijo boljšo, bolj razkošno izkušnjo, s katero se bodo lahko postavili pred drugimi.”
V gospodarstvu, ki ga zaznamuje nestabilnost, postaja za sklade tveganega kapitala tvegano financirati podjetja, ki proizvajajo izdelke, na katere lahko vplivajo nestabilne carinske dajatve. Ena od rešitev? “Podjetja, ki ponujajo izkušnjo in so zaradi carinskih dajatev prizadeta bolj posredno kot proizvodnja izdelkov za široko rabo ali kateri koli drugi sektorji”, pravi Gallinari.
Nekateri veliko večji tekmeci Wanderja kažejo pot – prihodki podjetja Airbnb so se povečali za 11 odstotkov, z 9,9 milijarde dolarjev v letu 2023 na več kot 11 milijard dolarjev v letu 2024. Tudi Booking.com je v razcvetu, saj je v istem obdobju zrasel za 12 odstotkov, z 21,4 milijarde dolarjev na skoraj 24 milijard dolarjev.
Entwistle meni, da je stabilnost te panoge preprosto dokazljiva. “Če pogledamo zgodovino potovanj, vidimo, da so ostala relativno močna tudi v času makroekonomskih kriz, saj se ljudje v takih časih želijo odpraviti nekam stran,” pravi. “Gre za panogo, ki je del človeške narave.”
Vedel, da bo ustanovil novo podjetje
Kot pravi Entwistle, je bil njegov lastniški delež ob odhodu iz Coderja vreden več kot 10 milijonov dolarjev.
Vedel je, da bo ustanovil novo podjetje, vendar v glavi ni imel nobene usmeritve. “Zato sem najel kočo v Koloradu, da bi se umaknil in razmislil o svetu – nekakšna kriza srednjih let v zgodnjih dvajsetih,” se pošali. “Ko sem prišel tja, je bila to klasična slaba izkušnja z Airbnb-jem. Prostor ni bil takšen, kot je bil na fotografijah, postelje niso bile udobne in ogrevanje ni delovalo. A sem bil srečen, ker sem hotel samo nekam pobegniti in razmisliti.”
Takrat mu je prišla na misel ideja za Wander. Njegovo poglavitno vprašanje je navdihnilo desetletje, ki ga je preživel ob optimizaciji programske opreme za druge ljudi. In to je bilo: “Ali bi lahko ustvaril operacijski sistem za oddajo turističnih nastanitev, da bi lahko lastniki bolje upravljali svoje nepremičnine in storitve?”
Vlagatelji v Coder so bili navdušeni nad vnovičnim sodelovanjem z njim, čeprav so bili nekateri skeptični glede financiranja njegovega novega podjetja, povezanega s potovanji. “Veliko investitorjev tveganega kapitala me je kontaktiralo in mi ponudilo 10 do 15 milijonov dolarjev za vlaganje v kakršnokoli idejo za programsko opremo na področju poslovanja med podjetji (B2B),” pravi. “Jaz pa sem želel ustvariti podjetje, ki bi ga lahko gradil do konca življenja in ki bi ljudem prinašalo srečo, namesto da bi le nekoliko izboljšalo ključne kazalnike uspešnosti nekega podjetja v panogi B2B.”

Hitra rast prihodkov
Entwistle je Wander ustanovil leta 2021. Družba tveganega kapitala RedPoint Ventures, ki je vodila zbiranje sredstev za Coder v okviru serije A, je na koncu sodelovala pri zbiranju zagonskega kapitala za Wander in zbiranju sredstev v seriji A, ki je znašala skoraj 30 milijonov dolarjev.
Po devetih mesecih je imelo podjetje v svojem portfelju le pet nastanitev, med njimi nepremičnine v Lake Tahoeju in Joshua Treeju. Kljub temu je Wander zbral še 20 milijonov dolarjev sredstev in presegel 30.000 uporabnikov na svojem seznamu.
Wander je v svojem prvem polnem letu delovanja ustvaril okoli 4 milijone dolarjev prihodkov, ki so se do naslednjega leta povečali na okoli 8 milijonov dolarjev. Do leta 2024 je v svoji ponudbi presegel 1.000 nastanitev po vseh Združenih državah Amerike in s prodajo ustvaril okoli 25 milijonov dolarjev.
S trenutno več kot 2.000 nastanitvami v ponudbi je Wander v primerjavi s podjetji Airbnb (8 milijonov nastanitev) ali VRBO (2 milijona nastanitev) mikroskopsko majhen. Entwistle pri širitvi ponudbe uporablja svojo metodologijo za dodajanje novih nastanitev. Operacijski sistem Wanderja najprej pregleda milijone oglasov in s pomočjo umetne inteligence analizira dejavnike, kot so varnostni podatki in satelitske slike nepremičnin. Nato preveri gostitelja ali upravitelja nepremičnine, preden ga uvrsti v ponudbo.
Ko je nepremičnina enkrat del Wanderjeve mreže, programska oprema izvaja vse podrobnosti upravljanja nepremičnine, tako za najemodajalca kot za gosta.
“Hočem natančno vedeti, kako se posamezna nepremičnina obnese z vidika uspešnosti. Želim tudi, da mi sistem samodejno označi vse, kar je pomembno za posamezno namestitev,” pravi Entwistle. “V sistemu Airbnb takšna raven integracije preprosto ne obstaja.”
Alternativa je spremljanje izkušenj gostov na ravni celotnega portfelja, kot to počne Airbnb. “A v tem primeru je veliko dejavnikov, ki zakrijejo slabe izkušnje,” pravi Entwistle.
Do leta 2026 10 tisoč lokacij
Del genialnosti sistema Airbnb je seveda v tem, da odgovornost za kakovost izkušnje v namestitvi prenese na gostitelja. A je to povzročilo tudi škodo ugledu Airbnb. Najbolj običajen način, da preprečiš zelo slabe izkušnje, so klasični prijemi, kot je na primer storitev skrbnika (concierge) – da goste nekdo sprejme in jih pelje v namestitev. Druge platforme za najem luksuznih nepremičnin, kot je OneFineStay, ki je v lasti francoske hotelske verige Accor, na ta način dosledno zagotavljajo dobro izkušnjo gostov.
Wander se bo letos razširil tudi na globalno raven. Njegov cilj je do konca leta 2026 imeti v ponudbi 10.000 lokacij. Entwistle, ki je z 20-odstotnim deležem največji posamezni delničar podjetja, pravi, da je pripravljen na izzive prenosa svojega načina poslovanja v druga kulturna okolja.
Avtorica izvirnega članka je Simone Melvin, Forbes. Članek objavljamo v nekoliko skrajšani obliki.